יום חמישי, 23 בספטמבר 2010

ציירים מציירים -סריגה וקרושה

ציור הוא עוד אחד מתחומי האמנות המרתקים אותי. בכל זאת אני בת לאם שעוסקת בציור. אך מכיוון שבכל זאת אנחנו כאן עוסקים בסריגה, בחרתי להביא לכם מספר כתבות העוסקות בציירים שציירו נשים סורגות.
הראשון שבהם הוא -אדמונד צ 'ארלס טרבל


אדמונד צ 'ארלס טרבל (26 אפריל 1862 - 1 באוגוסט 1938) היה אימפרסיוניסט אמריקאי הצייר . הוא היה חבר באיגוד הציירים האמריקאי .



טרבל נולד במסצ 'וסטס , למשפחה שהגיעה מאנגליה בשנת 1647. בנעוריו, לקח טרבל שיעורי ערב באמנות  בביה"ס לאמנות במסצ'וסט.. בין השנים 1877 ו 1880, שימש שוליה  בבית  הליתוגרפיות של חברת פורבס  בבוסטון . בשנת 1879
החל את לימודיו בבית  הספר של מוזיאון לאמנות, בוסטון . את בחינות הבגרות שם סיים עם שני חברים אחרים עתידיים של איגוד הציירים האמריקני - רברט ריד ופרנק וסטון בנסון.
 בגלל הכישרון הרב שלו, עודדו את טרבל להמשיך את לימודיו בבית הספר לאומנויות בפריז, צרפת , שהייתה למרכז
של עולם האמנות .

טרבל חזר לבוסטון בשנת 1886, והתפרנס כמאייר , מורה פרטי לאמנות וצייר דיוקנים.לאחר שהקים משפחה תיאר בציוריו את אישתו ומשפחתו בשעות הפנאי, וכך יצר בעצם את כרוניקת חייהם.
נוסף על כך התפרסם כאימפרסיוניסט  שצייר תמונות של דמויות ונופים עשירים ברב גוניותם. בין היתר צייר דיוקנאות של אישים רבים כגון - נשיאי ארה"ב וודרו וילסון, קולידג' והובר. התעשין הנרי קלייפריק ונשיא אוניברסיטת ייל טימותי דוויט.

ציוריו של טרבל מצויים באוספים רבים של אמנות אמריקאית ותלויים במוזיאונים ומקומות חשובים לרבות הבית הלבן.

אין תגובות: