יום שבת, 27 באפריל 2013

עוף גוזל , חתוך את השמיים...

אבא שלי, כשהיה בריא היה כמו ציפור דרור
מתעופף לאן שבא לו בדרכו הקלילה כאילו אין מחר
אמא שלי תמיד הייתה צוחקת ואומרת 
כן ..לאן נעלמה שוב הציפור שלנו?..
אלא שהציפור בזמן האחרון כנפיה קוצצו 
והוא מרותק למיטה 
חולה ...
דמנציה..
פרקינסון..
סוכרת..
לחץ דם..
ועוד היד נטויה..
אך למרות הכל עדיין אפשר לראות שמבטו הכבוי מתעופף לזמנים אחרים
בהם היה קליל כמו דרור
מטייל לאן שבא לו
לאן שכלא גופו החולה מוביל אותו 
והוא אומר לי זוכרת שטיילנו כאן..
ואת יודעת שאתמול הלכתי לשתות עם החברה..
ולמה בכית כשנסעתי עם אימא לכינרת
והוא עדיין חולם על עוד טיול לחו"ל
ואני מהנהנת בכאב 
מחביאה דמעה
מתפללת בדממה בליבי לימים טובים יותר בשבילו..
**********
בזמן האחרון התחלתי ליצור ציפורים
אולי זה בגללו
הציפור קטועת הכנפיים
לכל ציפור יש משמעות 
וזו נוצרה בפעם האחרונה שהוא נפל
ומאז לא קם יותר מהמיטה
הוא כולו כאוב וחלש
שקט מכונס בתוך עולמו
ולא ניתן לחוש את תחושותיו
*************
הציפור בתנוחה אופיינית שניתן היה לראותו בימים שעוד היה הולך
תמיד שעון על תחנת אוטובוס
בדרך למקום כלשהו


כשהראיתי את הציפור לבת שלי היא שאלה
למה אין לה כנפיים?
רק אז שמתי לב שלא יצרתי כנפיים


וכאן היא מצולמת על הגשר מעל כביש איילון
כביש היציאה מהעיר 
הכביש אל החופש 
והיא תלויה כמוהו
לא מסוגלת לזוז


המכוניות אצות לדרכן והיא במקומה
כמוהו כלואה בתוך גופה


שיהיה לכולכם חג שמח
והמון בריאות..
שמרו על עצמכם אם אתם הולכים למדורות
שלכם תמיד
טלי הצוענייה היחידה..

אין תגובות: