יום שבת, 18 בדצמבר 2010

יום המרק- העברה מהבלוג הישן סטודיו צועניקה


היום אני 
 

 
פורסם ב-18 בדצמבר 2010, 17:14 במדור מתכונים
 

בשבוע הבא יתקיים יום המרק.
אני רואה את החיוך שעולה על פניכם. זה בסדר! גם אני גיחכתי קלות בהתחלה לכשקראתי על הפרוייקט הזה בבלוג בייגלה, אבל מהר מאד הגיחוך התחלף למבט של הערצה וגאווה על המעשה שעושים אנשי בייגלה בהצלחתם לרתום לפרוייקט שפים רבים ברחבי הארץ למטרה הנאצלת הזו.
אז ככה, מיטב המסעדות יגישו ביום שלישי 21.12 מרק  מהביל מעשה ידיהם  וכל ההכנסות יתרמו לעמותת לשובע המאכילה אלפי פיות רעבים מידי יום.
מה אתם יכולים לעשות ?- ללכת לאחת מן המסעדות המשתתפות בארוע, להנות ממרק מעולה ועל הדרך לעשות מעשה טוב. מזכירה לכם! הרווחים כולם לטובת עמותת  לשובע .
דבר נוסף שאתם יכולים לעשות הוא להגיע הבייתה אחרי יום עבודה מפרך, לעטוף במבט אוהב את בני משפחתכם, ולהודות לאל על כל מה שיש לכם. לאות הזדהות אתם יכולים להכין  מרק מהביל ומחמם ולחלוק אותו עם האהובים שלכם - משפחה וחברים.
מה אני באופן אישי הולכת לעשות? יום קודם אני נפגשת עם חניכי במתנ"ס קידום נוער. הנערים שלנו מאד אוהבים לבשל. נראה לי שאני אלמד אותם לעשות את המרק החביב עלי.
איזה מרק אתם שואלים? - מרק תימני חם וטעים שתמיד מחמם את הלב ועוטף בארומה שלו כל נשמה כאובה.
וכדי שלא תגידו שאני מקפחת אותכם אני מביאה כאן את המתכון שכבר פורסם בעבר בביתי הקודם-
מכשירים את העוף (דיר באלקום לא - לטענת אימא שלי  זה חלק מסוד הטעם הנהדר של המרק), חותכים למנות (כולל חלקים פנימיים כמו קורקבן - אך לא את הכבד- אותו עושים על האש בנפרד) ומרתיחים אותו ודואגים לנקות את הלכלוך שצף בזמן ההרתחה. מוציאים את העוף מהמיים הרותחים ושמים בצד.
מוסיפים למים שבהם בושל העוף לפי הסדר הבא,חבילה לקט למרק כתום, ראש שום טרי שקילפנו את קליפתו העליונה, קישוא  חתוך לרצועות, ולהביא להרתחה. מומלץ לצרף צרור קשור של פטרוזיליה אותו יש להוציא מהמרק בתום הבישול.
לאחר הרתיחה להוסיף שתי עגבניות מרוסקות ואת העוף שבושל, להרתיח עוד  כחמש דקות.
לא לשכוח לתבל בכף כורכום, פלפל שחור לפי הטעם, ומלח לפי הצורך (לפעמים די במלח של העוף המוכשר), וכמובן המון אהבה .

אין תגובות: