יום שבת, 7 במאי 2011

העברה מהבלוג הישן - סטודיו צועניקה


היום אני 
 

 
פורסם ב-7 במאי 2011, 18:14 במדור כללי
 
חברים וקוראים יקרים ...
אני שמחה להזמינכם לתערוכה "פנים של המדינה במכחול של  אורי יפה". התערוכה מתקיימת בימים אלה במתחם התחנה - נוה צדק בתל אביב
התערוכה פתוחה עד ה-15/05/11 בין השעות 10:00- 22:00.
בימי שישי וערב יום הזיכרון : 10:00-16:00
בשבתות ויום העצמאות : 10:00- 22:00
מפגשי גלריה- 
בשבת ה- 07/05/11 בשעה 17:00 יספר הצייר אורי יפה את סיפור הצניחה במיתלה ואריה עוז יספר על החילוץ במבצע אנטבה.
בשבת - 14/05/11 בשעה 17:00 יספר רן רונן (פקר) - סיפורי מורשת חיל האוויר וסיפרי קרב ומלחמות.

כל ההכנסות מהתערוכה ייתרמו לפרוייקט "ידידות צהלה" (הפרוייקט שבו אני מתנדבת וכבר סיפרתי לכם אודותיו בעבר לא פעם), והמחנך בני נוער לערכים, מעורבות חברתית ואזרחות טובה.

הכניסה חופשית....

*****************************************************
 

חזונו של דוד בן גוריון

מתוך חזונו של דוד בן גוריון על עתיד הנוער בישראל:

"היעוד ההיסטורי הגדול של הטיפול בנוער הוא לחנך נוער זה, בין שזה נוער לומד, או נוער עובד, או נוער הרחוב, המופקר לבטלה ולבערות ואולי גם לחיי פשע, ולעשותו מנוף מרכזי לתמורה המוסרית, התרבותית, החברתית, שיש לחולל בישוב מנומר ורב קרעים, על מנת לצרפו ולמזגו ולהפכו לעם.

צריך שטובי הנוער שלנו, אנשי המעלה מבחינה מוסרית, חלוצית, ובעלי הכושר האינטלקטואלי הגבוה ביותר, יקדישו כל זמנם, כישרונם וחייהם, לתפקידי בטחון המדינה."
 
************************************************************************************************
ביום חמישי האחרון הייתי בטכס פתיחת התערוכה, ונפעמתי לראות את ציוריו היפים של אורי יפה, של פרצופים שונים ומוכרים, מהבולטים ביותר בפרצופי המדינה, בשנה האחרונה. חלקם יפים וחלקם מכוערים בהגזמה (לפחות בעיני), כנראה מתוך רצון של הצייר להראות איך הם נראים במציאות. הפעים אותי דיוקן אחד במיוחד בעוצמת כיעורו, דיוקן אשר גרם לי להתעכב לידו דקות ארוכות ולמחשבות קשות באם דיוקן זה נמצא בתערוכה כזו, לגבי השפעתו על הציבור בפועל והאם לצערנו באמת אלה הם פניה של המדינה?...
התערוכה עצמה נערכת באחד ההאנגרים של מבנה הרכבת הישנה שהוסב לגלריה.
בפתיחה נשאו דברים תא"ל במילואים רן רונן (פקר), מבכירי טייסי חיל האוויר ומייסד צהל"ה ואחד ממוביליה הבולטים.  הפרויקט עצמו  נוסד בקיץ 1992.  
הרב אקשטיין (כן הוא האחראי על החלק של ידידות בלוגו הפרוייקט).
כיום פועלות כמאה קבוצות ידידות צהלה ובהם כ-1,500 חניכים וחניכות בבתי ספר, בפנימיות וביחידות לקידום נוער. לב ליבו של הפרויקט הם המתנדבים עצמם שרובם קציני צה"ל במיל (חלקם קצינים בכירים), הפועלים במסירות ללא כל תמורה , על חשבון זמנם הפרטי.
(לאתר הפרוייקט אפשר להגיע מכאן -  http://www.zahala.org/)
כמו כן נשאו דברים גם מתן וילנאי, ראש עיריית תל אביב חולדאי והצייר אורי יפה אשר שבה את ליבי בשל סירובו לדבר לקהל מעל הבמה והעדיף לדבר לקהל שהגיע בגובה העיניים.

אגב,אורי יפה הוא סוג של מה שאנחנו אוהבים לקרוא לו מלח הארץ : בוגר מחזור א' של חיל האוויר, הוא שירת שנים רבות כטייס בחיל האויר, ואף השתתף בפעולות מבצעיות. לאחר מכן, כשהשתחרר מצה"ל, שימש כקברניט באל-על עד שיצא לגמלאות . מאז פרישתו , אורי מצייר אירועים שנחרטו בזיכרונו וכן פורטרטים של אישים ישראליים בולטים.
 אורי יפה מלווה את פרויקט ידידות צהלה מאז הקמתה. בתערוכה ייחודית זו הוא מציג את  דיוקנותיהם של אנשי ארץ ישראל בת ימינו, וכן אישים מהעבר,  למען פרויקט "ידידות צהלה" הפועל לאורך השנים לקידום ארץ ישראל יפה יותר. בין הציורים תוכלו לפגוש את בן גוריון, נינט, שמעון פרס, שמעון מזרחי, שושנה דמארי, אייל קיציס, עמוס עוז ועוד.
 


כדאי ומומלץ למרות שהפעם אני משוחדת בכל רמ"ח אברי..

אין תגובות: