יום רביעי, 5 בינואר 2011

פיתות יוגורט מקמח שיפון - העברה מהבלוג הישן סטודיו צועניקה


היום אני 
 

 
פורסם ב-5 בינואר 2011, 21:33 במדור מתכונים
 
האמת שהמתכון הזה נוצר במקרה!
התכוונתי לעשות חביתיות יוגורט על פי המתכון מהבלוג של פנינת המטבח - http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1863620&passok=yes
אז שמתי 2 כוסות קמח אבל שיפון, ומכיוון שאני תמיד פוחדת שיחסר הוספתי עוד כוס. שמתי ביצים כמו במתכון המקורי, שקית אבקת אפייה, וסוכר אבל במקרה שלי סוכר קנים שקניתי בעדן טבע (זה אותו סופר רק בריא יותר;)). האמת שאת המלח שכחתי.  אבל בתוצאה הסופית זה לא הורגש.
את החמאה החלפתי בשמן ושמתי שתי כוסות יוגורט.
ערבבתי. ושוב ערבבתי. ונוצרה תערובת דביקה. ואני זוכרת מהימים שהייתי אופה בקמח רגיל שהבלילה אמורה להיות דלילה אך נעימה. אופס..
אבל לא אחת כמו הצוענייה תתייאש....
לקחתי מחבת. שימנתי אותה... ומייד לאחר שהייתה חמה דייה עיצבתי חמש חביתיות עגולות ויפות. להפוך אותן כבר לא הצלחתי. הן נדבקו למחבת והביטו בי במבט שרוף מיואש בעודן עושות דרכן לפח.
מהעצבים והאכזבה "הטחתי" למחבת כמות גדולה יותר של בצק ויצרתי חביתית אחת ענקית. החשיבה הייתה - אני לא הולכת לזרוק את הבצק הלא מוצלח. ואם לזרוק אז לאחר ששרפתי אותו כמו שצריך.
אבל בחיים יש הפתעות.. ריח מדהים החל להתפשט במטבח... והחביתית התחילה להזהיב כמבוקש. בזמן המתאים ניסיתי להפוך אותה כדי שתאפה גם בצידה השני. וראו איזה פלא.. הצליח לי..
באותו רגע, כבמטה קסם, החביתיות הפכו לפיתות שבמראה שלהן מזכירות פיתות תימניות שמכונות גלוב(מלשון -הפוכות).
לפיתות האלה שנוצרו בטעות לא נשאר זכר בתוך שעות מועטות....

אין תגובות: