יום שלישי, 21 בפברואר 2012

סדנה חדשה לשבוע טוב..





שבוע טוב ומבורך לכווווולם...
אז כמו שהבטחתי מעלה סדנה - והפעם סדנה של השל המקסים הזה שהעלתה כרמלה מהאתר סורגים על פי בקשה של מכרה יקרה.
יאללה בואו נתחיל, ממליצה תוך כדי קריאת ההוראות להביט מידי פעם בתרשים-

לשל הזה נראה לי שעדיף חוט עדין רצוי כותנה או לחלופין חוט צמר דק בכדי שהתוצאה תצא יוקרתית ואלגנטית .

כמו שאתם יכולים לראות השל נסרג  במסרגה אחת מפרחים פרחים המתחברים אחד לשני בשורה האחרונה של כל פרח תוך כדי סריגה. בכל שורה נוספים שני פרחים - אחד מכל צד של השל. סורגים פרחים עד לגובה הרצוי של השל. ואז יוצרים את הגימור.

פרח ראשון המהווה את קצה השל-

שורה מס' 1- מעלים 4 עיניים וסוגרים בעיין מתה (עין שטוחה) למעגל.

שורה מס' 2 - אני מעדיפה להעלות 8 חצאי עמודים בתוך מעגל העיניים כדי ליצור בסיס טוב לפרח. לסגור בעיין שטוחה.

שורה מס' 3 - מעלים 3 עיניים וסורגים עמוד ראשון. מעלים שתי עיניים (אני מעדיפה שלוש, זה פשוט יוצר מראה יותר מסודר של הפרח בהמשך), סורגים עמוד נוסף ושוב שתי עיניים כך עד סוף השורה. סך הכל יש לנו 8 עמודים וביניהם 8 פעמים שתי זוגות עיניים (או שלוש אם תעדיפו כמוני). סוגרים בעין שטוחה.

שורה מס' 4 - מתקדמים בעיניים שטוחות עד למרכז העיניים בקובץ הראשון של הקבוצה הקודמת.  מעלים שלוש עיניים (מהוות את העמוד הראשון),סורגים עוד שני עמודים ביחד בסריגת חומוס. מעלים 6 עיניים (או בגירסה שלי 7 עיניים), וסורגים חומוס נוסף במרכז קובץ העיניים הבא מהשורה הקודמת.  ממשיכים כך עד סוף השורה כך שסה"כ יש לנו 8 חומוסים שבינהם 8 קבצים של 6 עיניים (7 עיניים בגירסה שלי). סוגרים בעין שטוחה.


פסק זמן -
מה זה חומוס? נכון ממרח טעים, אבל גם סוג של צורה מהממת בסריגה  שמוסיפה מאד למראה הסריג, מדובר בקובץ של עמודים שסרוגים יחד כאילו היו עמוד אחד (ושיש הקוראים לה סריגת פופקורן בשל הצורה הבולטת שלה ).

אז איך יוצרים  כדור חומוס?

 מעלים עמוד - מלפפים חוט על המסרגה. נכנסים לעין הבאה, לוקחים חוט ויוצאים, ואז יש 3 לולאות על המסרגה. עד פה - כמו עמוד רגיל.
סוגרים את 2 הלולאות הראשונות, ואז במקום לסגור את ה-2 שנשארות מתחילים עוד עמוד - מלפפים חוט, מכניסים את המסרגה , לוקחים חוט ויוצאים (ואז יש 4 לולאות על המסרגה במקום ה-3 כמו בדרך כלל), סוגרים את 2 הלולאות הראשונות, וכן הלאה - כמה עמודים שצריך, לפי התרשים, ואז סוגרים את כל הלולאות שנשארו על המסרגה ביחד.
אם עושים את זה עם 4-5 עמודים יוצא מן כדור כזה, שאולי קצת מזכיר גרגיר חומוס.



אנחנו כמצוייר בתרשים נסתפק בשלוש עמודים בכל חומוס.

***********************************
ממשיכים עם הפרח השני -

עד שורה רביעית סורגים כל פרח בדיוק כמו הפרח הראשון.

בשורה רביעית אם תשימו לב היטב הפרחים מתחברים אחד לשני בשתי נקודות חיבור.

את החיבור יוצרים בצורה הבאה -
סורגים חומוס. מעלים שלוש עיניים ומתחברים בחצי עמוד לשורת העיניים המקבילה בפרח הקודם.
הפרחים במרכז השל יתחברו לכל הפרחים האחרים הסובבים אותם.
הפרחים בקצות השל יתחברו רק לפרח שלימינם או לשמאלם בלבד.

גימור השל-

מתחילים בפרח הקיצוני ביותר של השל. (בצד הגבוה של השל, זה שאח"כ עוטף את צווארנו, שימו לב היטב בתרשים היכן הוא נמצא והמשיכו בהתאם לתרשים ולהוראות המילוליות שכאן).

במרכז אחד מקבצי שורות העיניים של השורה הרביעית בפרח העלי 7 עיניים (הקובץ השלישי הפנוי מזה המחובר לפרח הבא). חברי בחצי עמוד לשורת העיניים הבאה הפנימית יותר שפנויה. העלי עוד שבע עיניים. וצרי עמוד משולש שיתחבר לקובץ העיניים הבא במרכזו.
העלו עמוד מחומש וחברי אותו לנקודת החיבור שבין שני הפרחים.
העלו עוד עמוד מחומש וחברי אותו לנקודת החיבור הבאה ברצף.
העלו עוד עמוד משולש וחברו אותו לקובץ העיניים הבא.
סרגו עוד שלושה קבצים של שבע עיניים שמתחברים למרכז הקבצים מהשורה הרביעית של הפרח הבא. שוב עמודים כפי שהוסבר קודם, והמשיכו כך עד שתגיעו לפרח שבקצה התחתון של השל. שם בניגוד לצידי השל (יש שלושה קבצים של 7 עיניים בין העמודים), יש 5 קבצים של 7 עיניים במטרה ליצור את התעגלות השל בקצהו התחתון. ממשיכים בצד השני כמוסבר קודם.

שורה הבאה -בקצה קובץ העיניים האחרון שסרגנו מעלים 5 עיניים (במקום עמוד משולש) , מעלים עוד שני עמודים משולשים באותה עין. מדלגים על שלוש עיניים ובעין הרביעית סורגים קובץ של 5 עמודים משולשים.  מעלים 7 עיניים. מדלגים על שלוש העיניים הבאות ועל קובץ 7 העיניים הבאות ובנקודת החיבור של העמודים מהשורה הקודמת מעלים עוד קובץ של 5 עמודים משולשים. שוב מעלים 7 עיניים וממשיכים לסרוג כך עד סוף השורה כאשר מסיימים בקובץ של שלוש עמודים משולשים.
בקצה השל מעלים את קבצי העמודים מעל  כל קבצי העיניים מהשורה הקודמת.

שורה הבאה - מתחילים ב- 5 עיניים .מעל כל עמוד משולש מהשורה הקודמת מעלים עמוד. בין כל קובץ עמודים מעלים 5  עיניים. יש לנו קובץ של 3 עמודים משולשים מעל כל עמוד מהקובץ בשורה הקודמת וקובץ של 5 עיניים.
הקובץ הבא נסרג כך - מעל כל עמוד משולש מהשורה הקודמת מעלים עמוד משולש (סה"כ 5 עמודים משולשים). בין כל קובץ עמודים מעלים 5 עיניים .יש לנו קובץ של 5 עמודים משולשים מעל כל עמוד מהקובץ בשורה הקודמת וקובץ של 5 עיניים ביניהם.  מסיימים בקובץ של שלוש עמודים מעל לעמודים מהשורה הקודמת.

שורה הבאה - בקבצי השלוש עמודים סורגים הפעם עמוד משולש, שלוש עיניים תוך דילוג על עמוד מהשורה הקודמת, עמוד משולש. בקובץ הראשון שבתחילת השורה סורגים במקום העמוד המשולש 5 עיניים ועוד שלוש עיניים עבור המרווח בין העמודים .
בקבצי החמש עמודים סורגים עמוד משולש שלוש עיניים תוך דילוג  על שלושה עמודים מהשורה הקודמת ולסרוג עמוד נוסף.

שורה אחרונה - חצי עמוד על כל עמוד מהשורה הקודמת וכל עין. נוצר גימור נאה לשל.

*הערה חשובה -

הסדנה הייתה אמורה לעלות במוצאי שבת האחרון ועקב מזג האוויר הגרוע הייתה באיזור תקלת אינטרנט. (רשומות שהועלו היו רשומות שתוזמנו ימים מראש לעלות בתאריכים מסויימים כך שתקלות לא פוגעות בהעלאתן).
עקב התקלה נמחק חלק מהסדנה. הצלחתי לשחזר אותה אך לא את התמונות שמסבירות איך מחברים את הפרחים. במידה וההסבר המילולי לא מספיק אנא המתינו עוד מעט בסבלנות ואני מקווה עד לסוף השבוע לצרף את החלק המצולם.

אם יש שאלות או משהו לא ברור, אתם מוזמנים להעלות אותם בתגובות וההסבר כמובן בדרך...

תהנו ואני אשמח לראות את תוצרתכן ואף להעלות תמונות כאן באתר

שלכם תמיד

טלי

הצועניה היחידה





אין תגובות: